Vrouwen van de dood

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Op het moment dat onderzoeksjournalist Ramon van Payns een column publiceert waarin hij beschrijft wat er allemaal zo word besproken binnen de Pro Islamitische Staat zijnde chatgroep GreenB1rds, op het versleutelde sociale media platform telegram. En hiermee twee op handen zijnde aanslagen in Europa weet te voorkomen. Ontketend hij een niets ontziende psychologische oorlog met Marieke Marx, een voor het grote publiek zeer geliefde uit Syrië teruggekeerde IS bruid, die middels list en bedrog naar Nederland is teruggekeerd met een door IS meegegeven missie.

Deze roman is gebaseerd op waargebeurde feiten en geeft een unieke inkijk in het reilen en zeilen van deze Nederlandse Britse virtuele IS cel, die in het echt ook de GreenB1rds heette en in hun bestaan binnen een kort tijdsbestek een van de meest besproken, en meest gevaarlijkste chatgroep binnen het versleutelde kalifaat van IS wist te worden. De schrijver van deze roman heeft in het echt acht maanden geïnfiltreerd in hun telegram chatgroep en kanaal gezeten.

Brave New Books
09 juni 2021
09 juni 2021

Reacties op: Vrouwen van de dood