De vuile bom

Gelezen 11 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 2
Thrillers & Spanning Artikelen 1   Topics 0

Het is 2008. Luitenant Leo Vos, op missie in Uruzgan, heeft nog enkele weken voor de boeg. Daarna zal hij terugkeren naar Nederland en uit het leger stappen. Maar het loopt anders dan gepland. Tijdens een patrouille wordt hij met zijn mannen in een hinderlaag gelokt. Dankzij zijn koelbloedig optreden blijft de schade beperkt. Bovendien redt Leo Vos een Afghaanse jongen van de dood. Deze jongen blijkt de zoon van een invloedrijk Afghaans parlementslid te zijn.

Uit dank speelt hij de informatie door aan luitenant Vos over een beoogde aanslag op een doelwit in Nederland. Een vuile bom (een explosief met radioactief materiaal) is al onderweg. Vos neemt het verhaal serieus, zijn superieuren checken de geloofwaardigheid en komen tot de conclusie dat de informatie klopt. Snelle, maar geheime actie is geboden. Er is één man die zo'n opdracht aankan: Leo Vos.

Thriller

Meer artikelen

Andere media

VN:

Recensies

Sander (Hebban Crew) Hebban Crew

'The best for last'

door: Sander (Hebban Crew) 1 like

Aad van den Heuvel geniet een grote nationale bekendheid door zijn jarenlange aanwezigheid op de Nederlandse televisie. Zijn bekendste wapenfeiten zijn natuurlijk zijn reportages en presentatiewerk voor het actualiteitenprogramma 'Brandpunt' en het satirische consumentenprogramma 'Ook dat nog!'...

door: Peter Roosen 1 like