Waarom je niet zomaar moet stemmen waar je ouders op stemmen

Waarom je niet zomaar moet stemmen waar je ouders op stemmen

'De politiek bemoeit zich sowieso met jouw leven, dus kun je je er maar beter een beetje tegenaan terugbemoeien op een manier die bij jou past. Volgens ons is politiek net Game of Thrones: hoe meer je je erin verdiept, hoe leuker het wordt.'

Waarom moet je niet zomaar stemmen waar je ouders op stemmen? Dat leggen Titia Hoogendoorn - bekend van haar podcast voor politiekn00bs Polititia - en Nienke Schuitemaker je graag uit. Van hoe het precies in zijn werk gaat als je het stembureau binnenloopt (ja, die stembus lijkt inderdaad op een kliko) tot hoe het politieke landschap van de laatste vier jaar eruitziet. Ze vertellen je waarom het belangrijk is om te stemmen, geven een korte basiscursus over de Nederlandse politiek, bespreken hoe je kiest op wie je stemt, verhelderen wat strategisch stemmen is en behandelen de belangrijkste politieke thema's van de laatste jaren.

Voor iedereen die voor het eerst mag stemmen, voor het eerst bewust wil stemmen óf wie voor het eerst niet zomaar wil stemmen waar zijn/haar ouders op stemmen.
Mens & Maatschappij
Lifestyle algemeen