Was

NRC:

Was

Gelezen 50 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 52 Favoriet 0 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 2 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Na een stukgelopen relatie en de dood van zijn moeder besluit de jonge Wyrd alles achter zich te laten en op zoek te gaan naar zijn vader, die hij nooit gekend heeft. In De Boarn, een afgelegen gebied op het platteland waar zijn vader voor het laatst gezien is, ontmoet hij een zonderlinge oude man die meer lijkt te weten. Terwijl Wyrd probeert de waarheid rondom de verdwijning van zijn vader te achterhalen, geeft het mysterieuze landschap De Boarn steeds meer geheimen prijs. Was is een intens, hallucinant debuut over hoe herinneringen ons in een houdgreep kunnen houden.

Lebowski
20 mei 2021
29 april 2021

Eeke Hebban Recensent

Intrigerend fictiedebuut laat lezer nadenken

door: Eeke 1 like ebook

Was is het romandebuut van Jilt Jorritsma, die historicus, essayist en promovendus is. Eerder schreef hij onder andere het essay Onthoofd waarvoor hij de Joost Zwagerman Essayprijs ontving.

Het boek begint met een uitgebreide, nogal gedetailleerde en viezige beschrijving van een ontsteking in de...

Reacties op: Was