Het klimaat zijn wij

Het klimaat zijn wij

Gelezen 40 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 79 Favoriet 1 Recensies 5
Non-fictie Artikelen 3 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Tien jaar na het verschijnen van Jonathan Safran Foers bestseller Dieren eten verschijnt het vervolg: Het klimaat zijn wij. Jonathan Safran Foer toont in dit pamflet de noodzaak van het haalbare, kleine gebaar waarmee we gezamenlijk een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van klimaatverandering. Laten we beginnen met het terugbrengen van onze dagelijkse vleesconsumptie door geen vlees te eten vóór het avondeten. In zijn vloeiende, literaire stijl haalt Foer voorbeelden aan van de Tweede Wereldoorlog tot en met zijn eigen strijd te allen tijde vegetariër te zijn, wat ook hem niet altijd lukt. De combinatie van wetenschappelijk onderzoek en persoonlijke ervaringen maakt dit boek niet alleen urgent, maar ook aantrekkelijk en invoelbaar. Het klimaat zijn wij is een manifest, volgend op Dieren eten, over klimaatverandering en wat je als individu kunt doen om een ecologische ramp te voorkomen.

Literaire non-fictie algemeen
Patty Adelaar
Ambo|Anthos
30 augustus 2019
30 augustus 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Reacties op: Het klimaat zijn wij