Weerwolven van Waraine

Gelezen 33 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 18 Favoriet 4 Recensies 23
Spots 7   Topics 0

'Hallo, is daar iemand?' fluisterde ze. Vlak bij haar knapte er een droge tak. Ze keek om, maar er was niemand te zien. Wie speelde er een spelletje met haar? Op dat moment hoorde ze een krakende stem. 'Wie bij de hond slaapt, krijgt zijn vlooien,' mompelde de stem. 'En wie in het gezelschap van de Weerwolf vertoeft, moet het ontgelden.' Angstig deinsde ze achteruit. Tijdens de zomervakantie van 2002 komen negen jongeren terecht in Waraine, een idyllisch dorpje aan de Franse kust. Door een speling van het lot moeten ze een week lang in hetzelfde vakantiehuis verblijven. Is het puur toeval dat ze samen in het vakantiehuis terecht zijn gekomen, of zit er meer achter? Na een spelletje 'Weerwolven van Wakkerdam' begint een ware nachtmerrie waarbij er gewonden vallen. Waart er een moordenaar rond in de bossen van Waraine? Hun zoektocht naar de dader ontaardt in een koortsachtige heksenjacht naar de Weerwolf. Steeds meer geheimen komen aan het licht en daaruit blijkt dat niemand is wie hij lijkt. Kunnen ze elkaar vertrouwen? Hun detectivespel loopt al snel uit de hand, maar de belangrijkste vraag blijft onbeantwoord: wie is de Weerwolf? 'Weerwolven van Waraine' (2020) is een spannende thriller/detective. Het boek is geschikt voor alle lezers vanaf 14 jaar die van spanning en mysterie houden.

Illustraties
Jana Linden