Windkracht 13

Windkracht 13

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Hessel Biemans is een verstrooide zestienjarige jongen die opgroeit in een klein dorpje genaamd Boszicht. Vanwege enorme klimaatveranderingen die het leven op aarde door de jaren heen langzaam onmogelijk hebben gemaakt, is er een nieuw schoolkamp geïntroduceerd voor leerlingen uit het examenjaar. De leerlingen moeten een maand lang een survival-training ondergaan in onbekend gebied ter voorbereiding op de toekomst, die somber wordt ingeschat. Aanvankelijk heerst er een gezonde spanning, totdat langzaam maar zeker de ongeregeldheden toe beginnen te nemen. Al na enkele uren ontstaat er onduidelijkheid over wie de touwtjes nu eigenlijk in handen heeft; de reisleiding, of de elementen der natuur…
Windkracht 13. Een spannende thriller, die zich afspeelt in de
nabije toekomst en zijn achtergrond vindt in klimaatverandering en de mogelijke gevolgen daarvan.

Abraham Arends is schrijver en jurist. Als zoon van een dominee kwam hij al jong in aanraking met presenteren en schrijven. In 2012 rondde hij zijn studie
Rechtsgeleerdheid af in Groningen.
Zijn eerste boek, Dag Zeven, verscheen in 2015 en het smaakte naar meer. In 2016 begon hij aan zijn nieuwe roman, Windkracht 13.
Sciencefiction & Fantasy , Thrillers & Spanning
Uitgeverij Macc