Wit is nu aan zet

In Nederland worden we geconfronteerd met een opvallende paradox. Nederlanders zijn in het algemeen tegen racisme, maar toch komt racisme dagelijks voor.
Nu is wit aan zet laat zien hoe vaak onbewust, ongewild en onbedoeld racisme op allerlei manieren subtiel een rol spelen in Nederland. Hoe komt het dat Nederlanders tegen racisme zijn, maar hun ogen sluiten voor wat er dagelijks gebeurt? Welke onbewuste mechanismen spelen een rol? Dit boek biedt handvatten om alledaagse incidenten te herkennen en aan te pakken. Wat kunnen wij individueel en gezamenlijk doen om racisme te voorkomen? Het beschrijft onder andere de transformatieve dialoog, een methode om het controversiƫle en ongemakkelijke gesprek op een effectieve manier met elkaar aan te gaan.
Dit boek heeft geen connectie met het platform 'Wit aan zet' van Stichting Nederland Wordt Beter, dat zich inzet voor een toekomst zonder racisme en uitsluiting.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Amsterdam University Press
23 oktober 2020
23 oktober 2020

Reacties op: Wit is nu aan zet