Witboek verlichting

Wat is verlichting? Kan ik zelf verlicht worden? Ben ik het misschien al? Is iedereen het eigenlijk al?
Is verlichting hetzelfde als bevrijding, realisatie, transcendentie, autolyse, zelfverwerkelijking, eenwording en ontwaken of zijn dat andere zaken?
Hoeveel soorten verlichting zijn er? Hoeveel niveaus van verlichting?
Waaraan herken je de verlichte? Heeft hij bepaalde lichamelijke of geestelijke kenmerken? Gedraagt hij zich op een bepaalde manier?
Heeft de verlichte bovennatuurlijke vermogens? Is hij alwijs, alwetend, alziend, alomtegenwoordig?
Is de verlichte een heilige? Doet hij alleen het goede? Slaat hij nog weleens met zijn vuist op tafel?
Kan iemand anders je verlicht maken, moet je het helemaal zelf doen of overkomt het je gewoon?
Vragen, vragen, vragen. Ze laten je niet los, en dat is de les. Verlichting is verlossing van de vragen die je fascineren, van de gedachten die je boeien en van de woorden die je betoveren.
Vooral van het woord verlichting.

Is Witboek verlichting het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Witboek verlichting