Witte pakken

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0

Op zaterdagavond 3 oktober 1992 stijgt vanaf de John F. Kennedy Airport in New York een Boeing 747 op van de Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al met bestemming Tel Aviv. William Parker - werknemer van Marshall Chemicals in New York - ontdekt dat er een luchtje zit aan de lading van dit toestel en gaat op onderzoek uit met verstrekkende gevolgen. Intussen wordt Reinier Zevenaar - geestelijk verzorger van een kleine protestantse gemeente in Amsterdam - geconfronteerd met de gewelddadige dood van een oude vrouw waarbij de verdenking op hem valt. Zondagavond 4 oktober moet hij de echtgenoot van de vrouw - die in de Bijlmermeer woont - van dit droevige bericht op de hoogte stellen. Op dat moment stort de Boeing 747 - die kort daarvoor vanaf Schiphol is opgestegen - neer op de flat en richt een vuurzee aan. Zevenaar raakt gewond en komt in een verbijsterende maalstroom van gebeurtenissen terecht waarna verschillende lijnen bij elkaar komen in een fascinerend slotakkoord!

Junior
Koster, Uitgeverij Gebr.