Worstelen met de wilgen

Vergankelijkheid is wel het belangrijkste thema in deze bundel. Geïnspireerd door bijzondere beelden uit zijn dagelijks bezig zijn, geeft de dichter zijn visie op het gaan van de tijd naar een onbekend einde. De natuur speelt daarbij een belangrijke rol. Op humoristische wijze neemt hij ons mee door de polders; laat ons genieten van vlinders en hun bloemen, bezoekt een fazantenfeest, hangt aan een parachute, maar laat in zijn verzen steeds doorschemeren dat alles tijdelijk is, reden genoeg om het in woorden te vangen. Zijn gedichten zijn sterk van vorm, krachtig van taal. Enthousiast beschrijft hij het spel op de grens van fantasie en werkelijkheid. Tintelend taalgebruik in een dansend ritme maken het lezen tot een feest.

Recensies (1)

Is Worstelen met de wilgen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Worstelen met de wilgen