Zeg dat je van mij bent

Gelezen 217 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 250 Favoriet 7 Recensies 16
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 12   Topics 0

Tijdens een vakantie twintig jaar geleden verdween Alice, de dochter van psychotherapeute Stella Widstrand, maar haar lichaam is nooit gevonden. Als op een dag een nieuwe cliënte zich bij haar praktijk meldt, weet Stella zeker dat deze Isabelle haar verdwenen dochter Alice is. Ze doet er alles aan om Isabelle ervan te overtuigen dat ze moeder en dochter zijn. Maar dit is niet de eerste keer dat Stella haar dochter 'terugvindt'. De vorige keer dat dat gebeurde, werd ze gedwongen opgenomen in een kliniek. Tegelijkertijd probeert iemand koste wat het kost te voorkomen dat Isabelle en zij een band krijgen. Langzaam maar zeker beginnen Stella en Isabelle te twijfelen aan hun herinneringen, hun geheugen en hun identiteit.
Hoe ver is Stella bereid te gaan om haar dochter terug te krijgen?

Zeg dat je van mij bent is een overdonderend geschreven psychologische thriller verteld vanuit het perspectief van drie vrouwen. Een aangrijpend verhaal over het verlies van je kind. Over rouw, schuld en obsessie.

Elisabeth Norebäck woont in Stockholm met haar man en twee kinderen. Ze studeerde aan de Technische Universiteit van Stockholm en werkt momenteel als verpleegkundige. Zeg dat je van mij bent is haar debuut en werd in korte tijd verkocht aan achtentwintig landen.

Literaire thriller
Prometheus
09 januari 2018
09 januari 2018

Janneke Bouwman Hebban Recensent

Een debuut om u tegen te zeggen

door: Janneke Bouwman 1 like

Wat is er met de peuter Alice gebeurd, die zomer van 1994? Ze verdwijnt op 1-jarige leeftijd tijdens een korte vakantie aan zee met haar ouders, de tieners Daniel en Stella. De wandelwagen ligt op zijn kant en het meisje is weg. Levens zijn gebroken.

Twintig jaar later denkt Stella haar dochter te...

Reacties op: Zeg dat je van mij bent