Zen & de kunst van zorgeloos leven

Zen & de kunst van zorgeloos leven

Wijze én praktische lessen om minder te piekeren, gestoeld op boeddhistische zenpraktijken

Maak je je vaak zorgen over dingen die achteraf helemaal niet zo belangrijk bleken te zijn? Weet je nog hoeveel lichter je je voelde toen je zorgen weg waren? We zijn vaak bang voor schaduwen die helemaal niet bestaan. De zenlessen van Shunmyo Masuno zijn een schatkist voor dit soort inzichten.

De sleutel is om je alleen te focussen op het hier en nu. Daardoor bevrijd je jezelf van onnodige stress of zorgen en krijg je rust in je hoofd. In Zen & de kunst van zorgeloos leven leer je zorgen om te zetten in actie; stoppen jezelf te vergelijken met anderen; dingen een positieve wending te geven; stoppen met zoeken, haasten en obsederen; stoppen met te veel informatie op te nemen; een pauze te nemen van competitie; je leven simpeler te maken door overbodige dingen weg te halen.

Het doel is om te minderen, te laten gaan en achter te laten. Daardoor word je rustiger, kun je je beter ontspannen en ontdek je een positievere versie van jezelf. En wie wil dat nu niet?

In de pers

‘Masuno doet voor geestelijke rommel wat Marie Kondo heeft gedaan voor rommel in huis: versimpelen en vereenvoudigen…’ Publishers Weekly

Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit