Zie hier mijn karakter

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
‘Ik ben hartstochtelijk van aard, laat me snel meeslepen in woede, alles irriteert me dan. Ik ben ongeduldig, onbeheerst, extreem in vreugde en verdriet.’
Dit schrijft Belle van Ittersum (1783-1809) als meisje over zichzelf in haar dagboek. Tot twee maanden voor haar dood heeft zij, in het Frans, notities gemaakt over haar leven. Door haar opzet is dit journal intime een uniek document, iets tussen dagboek en autobiografie. Historica Greddy Huisman laat Belle zelf aan het woord om ons haar korte maar boeiende levensverhaal te vertellen.
Greddy Huisman is als historica altijd geïnteresseerd geweest in de raakvlakken tussen geschiedenis en literatuur. Zij promoveerde op een onderzoek naar gouvernantes in Nederland: Tussen salon en souterrain (Amsterdam, 2000).
Zie hier mijn karakter verschijnt als deel 17 in de Reeks Adelsgeschiedenis van Stichting Werkgroep Adelsgeschiedenis.

Genaaid gebrocheerde paperback op zuurvrij papier met omslag met flappen van 24 x 17 x 2 cm en 256 pag binnenwerk.
Meer info op > https://www.philipelchers.nl/wordpress/product/greddy-huisman-zie-hier-mijn-karakter-dagboek-van-margaretha-isabella-van-ittersum-1783-1809/

Geschiedenis & Politiek
Historische biografieen
Elchers, Uitgeverij Philip
19 augustus 2019
14 september 2019
9789050482028

Reacties op: Zie hier mijn karakter