Zij

Zij

Rank 8643 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0

Een intelligente, veelomvattende roman over het leven van twee zussen die geconfronteerd worden met grote levensvragen in een snel veranderende wereld
Voor de lezers van David Nicholls
Zij is een ambitieus, meeslepend verhaal dat decennia omspant en grote sociale thema’s niet uit de weg gaat
Jo en Bethie Kaufman worden in de jaren veertig geboren en groeien op in een zich snel ontwikkelende buitenwijk van Detroit. Ze zijn close met elkaar, ook al zijn ze zeer verschillend. Jo is een tomboy die zich lekkerder voelt in spijkerbroek en gympen dan in een jurk. Ze weet al vroeg dat ze zich aangetrokken voelt tot meisjes en doet mee aan burgerrechtendemonstraties. Bethie is knap en populair, de gehoorzame dochter die een conventioneel leven wil en vol vertrouwen is dat ze dat zal krijgen. Maar wat is ‘conventioneel’ eigenlijk precies, in het licht van de enorme sociale veranderingen in de jaren vijftig en zestig?
Jennifer Weiner laat in deze grootse roman afwisselend de beide zussen aan het woord, terwijl ze op zoek gaan naar hun bestemming. Ze vinden de nodige obstakels op hun pad die onthutsend veel vrouwen zullen herkennen, zoals seksisme en misbruik. Ook ondervinden ze dat de kansen en mogelijkheden voor vrouwen toenemen – maar niet voor iedereen.
De pers over Zij

‘Lezers zullen smullen van deze ambitieuze, zo goed als perfecte roman.’ Booklist, starred review
‘Een ambitieuze kijk op hoe de rollen van vrouwen zijn veranderd – of juist hetzelfde zijn gebleven – in de afgelopen zeventig jaar.’ Kirkus Reviews

Feelgood , Literatuur & Romans
Boekerij