Zijn wij de koning te rijk ?

De afgelopen weken kwam het Belgische koningshuis niet altijd positief in de media. In 2013 staat koning Albert II 20 jaar aan het hoofd van de Belgische
monarchie. Een troonopvolging lijkt niet ver af.Het perfecte moment om onze staatsvorm eens onder de loep te nemen.

In 'Zijn wij de koning te rijk?' wordt de rol en relevantie van het instituut 'koning' kritisch bekeken. Veerle Segers (i.s.m. Geert Hoste), Mark van
den Wijngaert, Herman Matthijs, Bart Maddens en Brigitte Balfoort analyseren elk vanuit hun eigen specialisatie de functie van het Belgische koningshuis. Ze kaarten zowel het historische kader van ons staatsbestel, als de kostprijs en politieke rol aan. Het boek werpt een licht op de idolatrie voor het koningshuis en de rol van humoristen, conferenciers en cartoonisten in het publieke imago van onze vorsten. Interessant voor iedereen die zich al wel eens heeft afgevraagd wat de monarchie betekent voor de Belg.

Is Zijn wij de koning te rijk ? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zijn wij de koning te rijk ?