Zing Zing

In ZING ZING gaat Peter Verhelst op zoek naar de gezangen van de nacht, of naar de gezangen van het woord 'onverrichterzake', naar zingende gebouwen... Een man en een vrouw staan naar een zonsverduistering te kijken, terwijl een onzichtbaar koor op hen afkomt. In een tuin horen we een tafel door rode lak heen groeien. Iemand kan in een piano veranderen. Twee lichamen zwijgen zich in elkaar vast. In deze nieuwe dichtbundel opent Verhelst weer nieuwe werelden voor de lezer. dat dit ons zingen zou worden: we hebben getrild om aan wie of wat ook die trilling te hebben doorgegeven, onverrichterzake, maar wel onze lieve, kleinste, juichende onverrichterzake.

Peter Verhelst (1962) is een Vlaams dichter, romancier en regisseur. Hij ontving voor zijn werk verscheidene prestigieuze prijzen, waaronder De Gouden Uil, de Vlaamse Cultuurprijs en de F. Bordewijkprijs voor zijn roman Tongkat (1999). Voor zijn dichtbundel Wij totale vlam mocht hij de Herman de Coninckprijs 2015 in ontvangst nemen. Begin 2015 verscheen zijn meest recente roman De kunst van het crashen, die eveneens laaiend enthousiast werd ontvangen.

Is Zing Zing het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zing Zing