Zo verborgen is God niet

Een bloemlezing, samengesteld en ingeleid door Peter Nissen.
De Friese pater karmeliet Titus Brandsma (1881-1942), hoogleraar filosofie en mystiek in Nijmegen, werd in januari 1942 door de Duitse bezetter wegens zijn verzet tegen nazisme en racisme gevangen genomen. Hij overleed op 26 juli 1942 in de ziekenbarak van het concentratiekamp Dachau. In 2022 werd hij door paus Franciscus heilig verklaard.
Binnenkort verschijnt een nieuwe, lijvige biografie van Titus Brandsma van de hand van Inigo Bocken. In deze bloemlezing wordt hij zelf aan het woord gelaten. Zijn tijdgenoten konden zijn stem vaak horen. In talloos veel artikelen, vooral in dag- en weekbladen, maar ook in religieuze en wetenschappelijke tijdschriften, en bovendien in vele toespraken, waaronder een aantal radiovoordrachten, liet Titus Brandsma zijn licht schijnen op vraagstukken die de mensen van zijn tijd bezig hielden. Hoe kan ik gelukkig worden? Wat is liefhebben? Kan ik God kennen en ervaren? Hoe bereiken we vrede, in onszelf en in de wereld? Hoe kan ik respectvol omgaan met mensen, met dieren, met de natuur? Wanneer ben je een held?
Deze bloemlezing is samengesteld en ingeleid door de kerkhistoricus en theoloog Peter Nissen (1957) die als hoogleraar Spiritualiteitsstudies een van de opvolgers is geweest van Titus Brandsma aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Is Zo verborgen is God niet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zo verborgen is God niet