Zolang ik jou heb

Gelezen 81 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 176 Favoriet 2 Recensies 22
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 5 Top25's 1   Topics 0   Leesclub

Zolang ik jou heb van Susan Crandall is een historische roman die zich afspeelt in het Mississippi van de jaren zestig, en is zeer geschikt voor liefhebbers van Een keukenmeidenroman en Spaar de spotvogel. In de zomer van 1963 loopt de negenjarige Starla weg bij haar strenge oma in Mississippi. Ze wil naar Nashville, waar haar moeder naartoe is gegaan om een beroemd zangeres te worden, toen Starla nog maar drie jaar was. Op een eenzaam landweggetje krijgt het meisje een lift van Eula, een zwarte vrouw die in haar eentje onderweg is met een blanke baby. Tijdens de reis, die haar leven voorgoed zal veranderen, begint Starla te beseffen wat het werkelijk betekent om familie te hebben. Een coming-of-ageverhaal en tegelijk een schitterende vertelling over moed en vriendschap.

Connie van de Velde
Mozaiek
19 februari 2019
19 februari 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Marieke Scheers Hebban Recensent

Sterke roman over segregatie en zoeken naar familie

door: Marieke Scheers 1 like

Susan Crandall is opgegroeid in een klein stadje in Indiana. Ze heeft een tijdje in Chicago gewoond, maar woont weer in haar geboortestad. Samen met haar zus begon ze met schrijven. Het leverde vier ongepubliceerde manuscripten op, waarna de zus afhaakte en Susan alleen verderging. Zolang ik jou...

Reacties op: Zolang ik jou heb