data59176821-82c870

Zomer

Rank 5202 Gelezen 27 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 112 Favoriet 5 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 2 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0
In het heden weet Sacha dat de wereld in de problemen zit. Haar broertje Robert is een en al problemen. Hun vader en moeder hebben problemen. Ondertussen is de wereld in meltdown – en de echte meltdown is nog niet eens begonnen. In het verleden, een heerlijke zomer. Een andere broer en zus weten dat ze in geleende tijd leven.
Dit is een verhaal over mensen op de rand van verandering. Ze zijn familie, maar ze denken dat ze vreemden zijn. Dus: waar begint familie? En wat hebben mensen die denken dat ze niets gemeen hebben gemeen?
Zomer.

Zomer is de schitterende bekroning van Ali Smiths internationaal bejubelde seizoenencyclus.

Ali Smith werd in 1962 geboren in Inverness, Schotland. Vier van haar romans, waaronder Herfst, werden genomineerd voor de Booker Prize. Ze woont in Cambridge.

Over Herfst:
‘In vaak wervelend mooi en speels proza schrijft Smith over kunst en liefde, over de betekenis van tijd en geschiedenis.’
DE VOLKSKRANT *****

Over Winter:
‘Een gedurfde roman met evenveel liefde als gerechtvaardigde woede en zo openhartig dat zelfs Charles Dickens zijn hoed ervoor af zou doen.’
THE GUARDIAN

Over Lente:
‘Geen maand zo grillig als april, en wat dat betreft past het voorjaar Smith het best van alle seizoenen. Ze bespeelt alle registers met verve.’
NRC HANDELSBLAD ????

Prometheus
31 juli 2020
11 augustus 2020

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Eigentijds en origineel

door: Anne Oerlemans 4 likes

Ali Smith (1962, Inverness, Schotland) werd meerdere malen genomineerd voor de Man Booker Prize en wordt geprezen om haar psychologische inzicht en stilistische kunnen. Een groot succes zijn de delen uit haar seizoencyclus, die ze dit jaar afsloot met het laatste deel Zomer. De Nederlandse...

Reacties op: Zomer