Zwart

Zwart

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Eind jaren tachtig komt een leerling van een Twentse middelbare school om het leven door toedoen van de vijftienjarige Bruno Zwart.

Wanneer Bruno na een maandenlange schorsing terugkeert op school heeft hij zich tot ieders verbazing ontpopt tot een veelbelovende, flamboyante rockster.

Tijdens een promotietournee voor zijn eerste single wordt Bruno vergezeld door zijn vader Bert. De leugens en maskerades van zijn vader, die jaren zaken voor hem verborgen hield, hebben een desastreus effect op Bruno en diens snel ontsporende carrière.

Dertig jaar later besluit een muziekjournalist en oud-klasgenoot van Bruno uit de doeken te doen wat er is gebeurd.

Bert is tegenwoordig een succesvolle schrijver en in het nieuws door een reeks schandalen uit de tijd van Bruno’s kortstondige succes.

In een tijd waarin niets meer geheim kan blijven, zal het niet lang duren voordat ook Bruno’s verleden onder de loep wordt genomen.

Walter Kraut schreef eerder de romans Blauwe ogen (2005), Het echte werk (2006), Droomoord (2012) en de Engelstalige roman Y.Y. (2015).

‘Walter Kraut is een groot talent.’ (Herman Brusselmans)
Brave New Books
09 juni 2020