Zwarte schuur

Rank 1098 Gelezen 959 Aan het lezen 71 Wil ik lezen 765 Favoriet 70 Recensies 36
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 11 Spots 9 Top25's 13 Hebban 1000 522   Topics 0
Op zijn negenenvijftigste heeft de schilder Maris Coppoolse een overzichts tentoonstelling in het Stedelijk Museum. De internationale pers schrijft erover, het publiek stroomt toe. Maris staat op het toppunt van zijn roem. In de coverstory van een weekblad wordt de bron van zijn obsessieve werk blootgelegd: een misdaad die hij op zijn veertiende beging. Niemand in zijn omgeving is hiervan op de hoogte. Zijn vrienden en bekenden zijn diep geschokt. Alles begon in een zwart geteerde schuur op een eiland.
Zwarte schuur is een roman over het kwaad, over schuld en geweten, over de demonen die een leven begeleiden, en over de vrouwen die Maris confronteren met zichzelf.

Atlas Contact
03 september 2019
03 september 2019

Guy Doms Hebban Recensent

Vlijmscherpe blik achter maskerade

door: Guy Doms 3 reacties 8 likes

Schuldgevoel, leven met - en het verwerken van - een jeugdtrauma, vrouwen, de liefde en erotiek. Het zijn primaire, grote thema’s die Oek de Jong (1952) deskundig verwerkt in Zwarte schuur.

Een afgrijselijk incident in zijn jeugd bepaalt nadien grotendeels Maris’ Coppoolse oeuvre als volwassen...

Reacties op: Zwarte schuur