VN:

Gelezen 50 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 24 Favoriet 3 Recensies 8
Thrillers & Spanning   Topics 0

Roos de Moor verdient haar brood met het imiteren van renaissanceschilderijen. Op een dag wordt haar verminkte lijk aangetroffen in haar atelier. Ze werd met een antieke slagershaak bevestigd aan een replica van het beroemde schilderij Venus en Adonis. Even later wordt op een kunstbeurs in Miami een ander vrouwenlichaam aangetroffen in gelijkaardige omstandigheden.

Is dit het begin van een ijzingwekkend spel dat een seriemoordenaar speelt met de politie of gaat het om een afrekening in het kunstenaarswereldje? En wat met het lijk van een travestiet dat uit het Lobroekdok werd opgevist?

Met Zwarte sneeuw won Stan Lauryssens de Belgische Hercules Poirot prijs 2002.

Thriller
Oorspronkelijke titel
Manteau thriller
01 januari 2002
31 oktober 2009

Verbazingwekkend

door: Marco Books 2 likes
Soms kan ik mij over de Vlamingen verbazen. Bestaat er al sinds vele jaren de Gouden Strop voor zowel Nederlandse als Vlaamse thrillerauteurs, desondanks hebben de Vlamingen enkele jaren geleden de Hercule Poirot prijs geïntroduceerd die ze alleen voor hun eigen volk reserveren. En of dat niet...

Reacties op: Zwarte sneeuw