Zwijgend landschap

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 0
Een geliefde verdwijnt compleet van de radar. Als de zoekacties naar haar man Ward worden gestaakt, blijft Merel vurig hopen op zijn terugkeer. Op de afgelegen plek waar Merel woont, krijgt ze aanvankelijk veel steun van haar buren Douwe en Therese. Maar het nieuws slijt en haar naspeuringen stuiten op steeds meer weerstand. Juist als ze het bijna niet meer ziet zitten, gebeurt er iets opmerkelijks. De gemoederen raken weer verhit. Komt er een nieuw onderzoek? Wat is er gebeurd? Behalve de buren spelen ook hun familieleden een grote rol in dit drama over de spanning tussen wederzijdse afhankelijkheid, vriendschap en jaloezie. Het verleden komt naar boven, niets is meer wat het leek te zijn.
Vermissingen zijn van alle tijden, elk jaar verdwijnen er in Nederland zo’n 300 mensen spoorloos, maar wat gaat er om in de achterblijvers? Hoe gaan zij om met hun eindeloze verdriet? De hedendaagse roman Zwijgend Landschap is niet alleen een spannend verhaal, het gaat ook over innerlijke beleving: hopen en wanhopen, herbeleven en loslaten, zoeken naar een nieuw evenwicht.

Brave New Books
04 maart 2021