Roman met een diepere laag

3Marjan 21 oktober 2020
De titel van dit boek belooft al dat deze roman spanning zal opleveren. In situaties dat alles goed gaat is het niet moeilijk om trouw te blijven aan een belofte, maar dit zeg je op momenten dat het juist niet vanzelfsprekend is. Mooi is daarbij de omslag van het boek, in prachtige kleuren. Voor mij de kleur van belofte, zeker samen met de bloemen die ook al staan voor trouw, maar ook voor breekbaarheid.
Mijn eerste indruk van deze roman is dat het gaat over een pasgetrouwd stelletje, dat al snel een baby verwacht, in de sleur van het dagelijkse leven raakt en een beetje uit elkaar groeit. Maar tijdens het lezen van hoofdstuk na hoofdstuk vraag je je af of er misschien meer aan de hand is.
Deze vlot geschreven christelijke roman brengt veel herkenning voor getrouwde stellen, maar laat ook zien dat er meer aan de hand kan zijn.
Zeker als je ontdekt dat er wel degelijk iets aan de hand is, raak je onder de indruk van de materie van deze problematiek. Goed boek voor mensen die breed geïnteresseerd zijn in de impact die een psychische aandoening met zich meebrengt. Het laat zien dat algemene kennis over iets niet genoeg is, maar geeft je een kijkje in het leven van gezinnen met deze problematiek.
Dit boek is een aanrader voor christelijke lezers, die zich graag verdiepen in andere mensen en achtergronden. Ik raad hem zeker aan! Ben nu al benieuwd naar deel 2 van deze trilogie.

Meer recensies van 3Marjan