Ja, ondersteboven!

Abeeltje 16 december 2019
Ik ben geen kind meer, ik weet dus niet of het een goed teken is dat ik ondersteboven ben van een kinderboek, maar toch is het zo. Ik kreeg geregeld tranen in de ogen, vooral van het lachen, maar op het einde huilde ik echt.
Mijn nichtje (8) hoorde iets anders dan wat ik voorlas, denk ik. Of ze voelde er iets anders bij, want zij bleef wél lachen.

Cecilia wil haar man, Casper Carolus, een bezoekje brengen in de hoogste hemel, maar omdat er van alles mis gaat, komt ze in één van de lagere hemelen terecht: het Parasolbomenbos. Daar maakt ze kennis met Felix De Wolf en met Tilia junior. Die laatste vertelt haar dat Casper zich tegenwoordig Capra laat noemen en dat hij te vinden is bij het moeras.
Cecilia gaat op zoek en het wordt - op zijn zachtst uitgedrukt - een heel wonderlijke reis...
De schrijfster heeft absoluut gelijk: M-dingen moeten worden afgeschaft!
Prachtig geïllustreerd ook!

Meer recensies van Abeeltje