Een verhaal dat je niet meer loslaat.

agnes 23 januari 2020
"Het smelt", lag al een tijd op mijn stapel om gelezen te worden. Uit recensies had ik al begrepen dat het een indrukwekkend boek was, al las ik ook wel tegengeluiden.
Indrukwekkend is het. Het verhaal van Eva, die vertelt over haar jeugd en de gebeurtenissen die plaatsgevonden hebben. De schrijfster weet heel knap de spanning op te bouwen zodat je je ervan bewust wordt dat er iets ergs te gebeuren staat. Met afstand beschrijft zij het gezin waarin Eva opgroeit, de onderlinge relaties. Slechts af en toe laat zij emoties zien.
Af en toe moest ik het boek even wegleggen. Omdat het te heftig was om verder te lezen en te volgen hoe beschadigd Eva opgroeide. En ook nu houdt het mij nog steeds bezig. Omdat het niet zomaar een verhaal is. Omdat overal kinderen in onveilige situaties leven en wij vaak niet zien wat er aan de hand is.
Respect voor deze debuut roman.

Meer recensies van agnes