Ik ben er niet

Ik ben er niet

Rank 148 Gelezen 1374 Aan het lezen 75 Wil ik lezen 1455 Favoriet 125 Recensies 53
Literatuur & Romans Artikelen 6 Newsroom 3 Lijsten 18 Spots 7 Hebban 1000 283   Topics 0

‘Wij waren de twee scheefgezakte pilaren die, zodra je ze tegen elkaar aan deed leunen, steviger zouden staan dan één ongeschonden, op zichzelf staande pilaar ooit kon. Het zou goed komen met ons, zolang we samen bleven.’

De Brusselse Leo is tien jaar samen met haar vriend Simon. Verbonden door een moeizame jeugd, heeft het koppel weinig anders nodig dan elkaar. Tot alles kantelt: Simon komt midden in de nacht thuis en lijkt vanaf dat moment iemand anders. Langzaam valt Leo's minutieus opgebouwde bestaan uiteen, tot het punt waarop het gevaarlijk wordt. Ik ben er niet is een verhaal over toewijding en verraad, over twee mensen die op hun eigen manier gemankeerd zijn, maar die hun uiterste best doen opgemerkt te worden, lief te hebben en te leven.

Das Mag Uitgeverij B.V.
10 december 2020
03 december 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Martijn '69

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Opbouw en spanning

door: Anne Oerlemans 1 reactie 15 likes ebook

Het debuut van Lize Spit verscheen als een van de eerste drie titels bij Das Mag en werd een groot succes. Het smelt werd in meer dan tien talen vertaald, was het best verkochte boek van Vlaanderen in 2016 en won onder andere de Bronzen Uil, werd uitgeroepen tot Boek van het Jaar bij NRC...

Reacties op: Ik ben er niet