Fault In Our Stars

Alli 29 december 2017
Hoe John Green de relatie in heeft verwerkt vind ik heel mooi, het gaat over een 16 jarige Hazel Grace die namelijk kanker heeft. Haar ouders sturen haar naar een support group omdat ze vinden dat Hazel meer het huis uit moet en vrienden moet maken. Dan ontmoet ze een jongen genaamd August Waters, ze beginnen al te flirten op hun eerste ontmoeting later leert dat August zijn been heeft verloren door een tumor. Nadat ze met elkaar hebben afgesproken vertelde Hazel over haar favoriete boek en Augustus las het ook. Ze belde elkaar om te praten over het einde van het boek wat een raadsel was. Dus ze gaan samen op zoek naar het schrijver door de wens van Augustus in Amsterdam.

Dit was en is nog steeds mijn favoriete boek van John Green.
Het is een typische YA boek en dat vind ik heel erg leuk, zijn manier van schrijven vond ik heel fijn om te lezen want met sommige boeken van John Green had ik moeite om door te lezen omdat het te langdradig was, maar dit had dat totaal niet. Het was makkelijk en realistisch geschreven wat ik erg waardeer er zat ook een complete plottwist aan wat ik leuk vond, dat vind je niet zo vaak in de meeste boeken die ik lees.

Ik raad dit boek aan als je voor de eerste keer een John Green boek wilt lezen.
Van al zijn boeken denk ik toch dat dit de beste werk is van John Green.
Ik geef dit 5 sterren

Meer recensies van Alli