Vernieuwende pageturner

Amedeo Durnez 26 december 2019
Heel goed boek dat ik heel snel heb uitgelezen. Het boek telt rond de 300 pagina's en is een echte pageturner. Dit boek sprak mij aan, omdat het vernieuwend leek. De meeste boeken dat ik al gelezen heb bevinden zich binnen het genre thriller of psychologische thriller. Dit boek is meer een horror. So I accepted the challenge. Ik lees heel graag boeken waar een stuk realiteit in zit, dus ik ben geen zo'n fan van horror, maar dit boek heeft me aangenaam verrast. Er zat een beetje van alles in. Actie, liefde, vriendschap, horror,... Wat me om de een of andere reden aansprak aan het boek was onder andere de opbouw van het verhaal, maar ook het lettertype. Het was zeer aangenaam om te lezen.

Het verhaal begint eigenlijk met de ontdekking van de schimmel en het feit dat de schimmel wordt meegenomen en bewaard in een centrum. In het volgende deel gaat het dan over diezelfde schimmel die na x aantal jaar terug actief wordt. Verschillende random mensen komen in gevaar en moeten vluchten voor hun leven. De schimmel infecteert verschillende mensen en dieren met als resultaat dat ze ontploffen. De man die aanwezig was bij de ontdekking van de schimmel en nu op pensioen is moet proberen om de mensen te redden die nog te redden vallen.

Toen ik begon met het boek te lezen was ik echt gemotiveerd om het te lezen. Het was spannend vanaf het begin. Plots was er een redelijk lange wetenschappelijke uitleg over de schimmel en daar verloor het verhaal me een beetje. Toen dat deel achter de rug was heb ik het boek niet aan de kant kunnen leggen en in twee dagen tijd het hele verhaal gelezen. Ik kon niet stoppen. Het leest erg vlot. Ik ben zeer tevreden dat ik een nieuw genre geprobeerd heb. Ik hield van David Koepp z'n schrijfstijl. Waarschijnlijk zal ik z'n volgende werk ook lezen als die er ooit komt. Dit boek raad ik aan voor de durvers onder jullie die graag een heel spannend boek lezen en niet gevoelig zijn aan exploderende mensen of dieren.

Meer recensies van Amedeo Durnez