'Je bent een heks', O, dank je wel voor het compliment.

Andie 25 april 2023
Lenne en Karim zijn dikke vrienden, ze wonen wat afgelegen van het dorp waar ze op school zijn en lopen iedere dag samen naar en van school. Ze mogen niet de korte weg over de heide volgen sinds een van hun klasgenootjes een jaar geleden verdwenen is.
Lenne en Karim komen erachter dat de hei vroeger de heksenhei werd genoemd, er zouden heksen wonen. Wanneer er vreemde dingen gebeuren, zijn Lenne en Karim er van overtuigd dat die heksen er ook nu nog zijn. Lenne is bang maar ook nieuwsgierig, Karim is vooral bang dat Lenne vreselijke dingen zullen overkomen.
Het is een stevig boek voor jonge lezertjes, 246 pagina''s lijkt me voor de leeftijdsgroep vanaf een jaar of acht een echte uitdaging. Maar dat is dan ook een van de weinige minpunten.
Heksen hebben een slechte naam, maar wanneer je het boek uit hebt en iemand noemt je een heks dan kun je dat ook als positief zien. Zeg dan 'bedankt' en ga door met waarmee je bezig was.
Mariette Aerts heeft al een heel arsenaal aan boeken geschreven en dit boek, de heksenhei, is in het Engels als e-book beschikbaar. Het heet dan 'Witching Moor.'

Meer recensies van Andie