Zéker niet mijn droom!

Andie 06 april 2023
Het verhaal begint met de ontdekking van een (gedeelte van een) lichaam op een strand in Colombia.
Na deze introductie maken we kennis met Kim en Rutger in Nederland. Ze zijn ogenschijnlijk gelukkig met elkaar en hun achtjarige dochter Peru.
Rutgers grootste droom gaat in vervulling: met hun boot gaan ze een wereldreis maken van 6 maanden.
Kim steunt Rutger volledig en zegt zelfs haar baan voor de reis op. Peru heeft voor het vertrek al heimwee en dat zal onderweg alleen maar erger worden. Ze mist haar vriendinnen en vindt haar vader aan boord helemaal niet zo aardig. Hij gedraagt zich echt als 'de kapitein' en is streng, te streng volgens Kim, voor Peru.
Tegelijk met de reis van Kim en Rutger komt er een tweede verhaallijn: het leven van Rosalía en Raúl, die binnenkort hun vierde kind verwachten. Het blijft een tijdje onduidelijk wat Raúl voor werk doet maar je wéét dat het verhaal van deze families, allebei met hun eigen problemen, bij elkaar moet komen. De vraag is alleen hoe? wanneer? en waarom?

Wanneer dat duidelijk wordt wil je nog maar één ding; uitlezen dat verhaal!
Het is spannend, bloeddorstig spannend en niemand wordt gespaard. De situaties die ontstaan halen het slechtste, maar ook het beste in de mens naar boven. Hoe uitzichtlozer de situatie hoe inventiever je als mens kunt worden. Dat wordt mooi omschreven.

Ik heb genoten van het verhaal en er is maar één vraagje die ik me stel.
Zonder te spoileren vraag ik me af hoeveel geld je in één keer kunt versturen via Western Union.
Waar deze vraag op slaat? Lees het boek en je weet het.

Niet mijn droom is geschreven door Eva Nagelkerke, Eva zelf bestaat niet, het zijn de zussen Victoria en Alexandra Nagelkerke. Deze psychologische thriller is voor mij 4 sterren waard.
2023

Meer recensies van Andie