Heftig verhaal

Angelao 04 november 2019
De jeugd van anna wordt beschreven afwisselend met stukken in het heden. Hoe afschuwelijk het voor haar moet zijn geweest om haar moeder te "helpen". Hoe verwarrend het ook voor Anna als klein kind moet zijn geweest; ineens was ze mama's lieve meisje, echter alleen in de slaapkamer.
Vader wordt op een voetstuk geplaatst, wat bij mij als volwassen lezer wel wat vraagtekens oproept, maar in de beleving van een kind wel weer logisch is. Verder zijn er in het verhaal een aantal dingen weggelaten, wat ik als lezer juist had willen lezen. Dus dat is jammer.
Het boek riep allerlei emoties bij mij op, knap dat ze het heeft geschreven en wens Anna, de kleine vos, het beste in haar verdere leven.

Meer recensies van Angelao