Bezint eer ge begint

Anita 05 januari 2021
Sinds ik verleden maand dit boek gelezen heb zit ik met een dilemma. Wat is mijn oordeel over dit boek? Enerzijds vind ik het prachtig geschreven en de schrijfster een echt talent, anderzijds is het een gruwelijk thema en vraag ik mij af of je dit boek wel de hemel in zou moeten prijzen. Als ik de recensies lees op Hebban en andere platforms dan lees ik voornamelijk lovende recensies, maar telt het onderwerp dan niet meer mee?
Voor mij is een goed boek een boek waar je na afloop enthousiast over bent en die je andere mensen zou aanraden om te lezen. Dat is hier zeker niet het geval. Sterker nog, ik raad het af. Het voelt niet goed om in het hoofd van deze dierenarts te zitten, zelfs niet als het verhaal goed is geschreven. Mijn morele kompas zegt “fout”. Het boek krijgt van mij vijf sterren voor de schrijfstijl, geen sterren voor het verhaal dus uiteindelijk is het 2 sterren geworden.

Meer recensies van Anita