Note to self: lees geen YA!

Ann De Haes 10 maart 2019
Dit boek heb ik gelezen in het kader van de Hebban Challenge maart 2019 (lees een prijswinnend boek. Debuut van het jaar 2018 op goodreads. En ook nog eens YA boek van het jaar).

Met Young Adult ging ik in de mist. Als er een genre is waar ik niks mee heb, is het YA. Maar Ann! Harry Potter dan! Ja. Harry Potter. Dat kan nog. Maar daarbuiten is het een lege woestenij wat mij betreft. Ik probeer het wel eens af en toe. Maar dit boek interesseerde me op geen enkel moment. Het leest makkelijk. Verdient het daar 2 sterren voor? Misschien wel. De karakters zijn van bordkarton. Wat ze werkelijk voelen blijft een raadsel, wat ze hun werkelijke drijfveren zijn ook. We lezen wat ze denken (meestal stijgt het niet ver boven diep ongeluk, of heftige wraakgevoelens uit).

Nee, ik moet ophouden met YA boeken lezen. Prijswinnaars of niet.

Meer recensies van Ann De Haes