Het genre met nare moordenaars is overvol...

Ann De Haes 30 november 2019
Al vaak geprobeerd, nog niet eerder gelukt: meedoen met de #hebbanbuzz. Deze keer was het wel gelukt en kreeg ik ‘Perfecte Resten’ van Helen Fields in handen. Een beetje scpetisch begon ik eraan. Een hoofdinspecteur uit Frankrijk, die nu in Schotland werkt, het zal allemaal wel. Het genre met nare moordenaars is aardig vol immers, of ze nu in Noorwegen, Zweden, Ierland of waar dan ook opereren. Dat opereren kon je redelijk letterlijk nemen trouwens deze keer. En daardoor werd het voor inspecteur Callanach bijzonder lastig om de vinger achter deze zaak te krijgen. Tel daar nog een morrende achterban bij, een lastige vrouw, en je begrijpt, een leien dakje is dat allemaal niet.

Uiteindelijk was het een prettig leesbaar boek (soms gebeurde er wat mij betreft iets te veel zelfs), en ik zal de volgende delen zeker ook gaan lezen, want het verhaal zat prima in elkaar. Je weet wat de moordenaar doet en waarom, dus in die zin is het een ‘open’ boek, en toch blijft de zoektocht onverminderd spannend. Dat is knap van Helen Fields. Ze voegt absoluut wat toe in dit overvolle genre. Ik zou zeggen: lees dat boek!

#hebbanbuzz

Meer recensies van Ann De Haes