De beroemdste familie van Nederland

Anneke Visser 18 juni 2021
Bij het zien van de schitterende cover van De Mol van Mark Koster weet je meteen over wie het boek gaat. De titel en subtitel spreken voor zichzelf.
De Mol van Mark Koster gaat inderdaad over de beroemdste familie van Nederland. Een familie die bepaalt wat voor nieuws men voorgeschoteld krijgt, waar we naar luisteren en waar we naar kijken. Een familie die niet graag 'nee' hoort, zeker niet van buitenstaanders, hooguit van de eigen familie. Een familie die moeite heeft met verliezen. In dit boek krijg je een mooi kijkje over wat de familie drijft, hoe ze zo beroemd zijn geworden, wat ze daarvoor hebben moeten doen. Het boek vertelt over vier generaties De Mol waarbij de nieuwe generatie succesvoller is dan de vorige generatie. Dit boek laat zien wat vooral de heren De Mol met elkaar gemeen hebben. De auteur sprak met de familie en mocht het familiearchief induiken. Aan de hand daarvan kon hij dit boek, dat grotendeels in dagboekvorm is geschreven, schrijven. Niet alleen de familie komt aan het woord, maar ook diverse mensen, al dan niet anoniem, die met hen werken of gewerkt hebben komen aan het woord zoals bijvoorbeeld Erik de Zwart. Ze vertellen hun ervaringen met de familie en die is niet altijd even positief.

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2021/06/de-mol-mark-koster.html .

Meer recensies van Anneke Visser