Wie voor een dubbeltje is geboren kan ook een kwartje worden

Anneke Visser 27 september 2020
Bij het zien van de mooie cover van Een Marokkaanse Jood van analfabete ouders van Prof. dr. David Pinto weten de mensen die de auteur kennen meteen dat het de auteur zelf is die een rondvaart gaat maken in onze hoofdstad. Aan vooral de auto's is te zien dat dat al een tijdje geleden is. De titel spreekt voor zichzelf, je weet meteen waar het boek over gaat en hebt al gelijk een vermoeden dat het over de auteur zelf gaat.
In Een Marokkaanse Jood van analfabete ouders van Prof. dr. David Pinto vertelt de auteur zijn levensverhaal. Hij laat met zijn levensverhaal zien dat een oud Nederlands spreekwoord 'wie voor een dubbeltje is geboren nooit een kwartje zal worden' niet altijd opgaat, dat er uitzonderingen zijn die dat wel worden. Dankzij zijn leergierigheid waar maar geen einde aan lijkt te komen en zijn doorzettingsvermogen wist hij ver te komen, maar ook onder andere doordat hij de juiste mensen op zijn pad tegen kwam die hem hielpen om verder te komen. Soms had hij ook geluk zoals bijvoorbeeld bij het behalen van zijn rijbewijs. Tijdens het lezen vraag je je soms wel eens af of hij nog tijd had voor zijn gezin, zoveel werk heeft hij gedaan en zoveel heeft hij gestudeerd tijdens zijn leven.

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2020/09/een-marokkaanse-jood-van-analfabete.html .

Meer recensies van Anneke Visser