Opgroeien en leven op een eiland

Anneke Visser 11 juni 2020
Bij het zien van de schitterende cover van het eiland van Koos Terpstra krijg je een nostalgisch gevoel naar het verleden. Je wilt een strandwandeling gaan maken. De titel maakt nieuwsgierig. Je wilt weten over welk eiland het boek gaat en wat het verhaal erachter is.
Koos Terpstra gaat in het eiland terug naar zijn jeugd, naar het eiland waar hij geboren is, hoe het eiland hem heeft gevormd en gered. Hij gaat via diverse invalshoeken op zoek naar de jongen die hij eens was en dacht als jonge jongen. Soms probeert hij een gesprek met zijn jongere ik aan te gaan. Hij gaat in gesprek met zijn moeder en hoopt dat ze in haar goede momenten nog wat herinnert van vroeger. Je komt meer te weten over zijn ouders, hoe die elkaar hebben leren kennen en hoe hun huwelijk was. Hij probeert begrip te krijgen voor zijn moeder, waarom ze was zoals ze was. Hij stelt zichzelf soms vragen waar hij nooit antwoorden op zal krijgen zoals bijvoorbeeld of zijn opa wel gelukkig was. Maar is het wel allemaal waar of is het de vraag wat waar is en wat niet waar? Wat de waarheid ook is, je krijgt te doen met de jonge jongen die de auteur eens was.

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2020/06/het-eiland-koos-terpstra.html .

Meer recensies van Anneke Visser