Niemand anders had deze biografie kunnen schrijven

Anneke Visser 09 januari 2020
Bij het zien van de schitterende cover van Ik van Elton John weet je meteen wie de persoon is en over wie het boek zal gaan. De titel is kort maar krachtig en is heel erg goed gekozen, want het boek draait helemaal om de auteur, het is zijn levensverhaal.
Er zullen mensen zijn die zeggen dat er weer een beroemdheid zonodig een boek moet schrijven, maar dit boek had door niemand anders dan de auteur zelf geschreven kunnen worden. Niemand anders, waarschijnlijk ook niet de beste biografieschrijvers, had het verhaal zo kunnen opschrijven als Elton John zelf heeft gedaan, omdat die vaak afstandelijker te werk gaan en waarschijnlijk het een en ander, zoals bijvoorbeeld veel van de typische Britse humor, verloren zouden hebben laten gaan en hem misschien toch een tikkeltje mooier gemaakt zouden hebben dan hij is. Net als veel andere beroemdheden die zelf hun biografie hebben geschreven, heeft ook Elton John zijn levensverhaal in Ik op een vertellende manier geschreven. Je hebt ook bij hem het gevoel dat hij tegenover je zit met een kop thee en jou zijn verhaal vertelt.
In Ik is Elton John heel erg openhartig en spaart hij niets of niemand, ook zichzelf niet, hij is heel erg zelfreflecterend.

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2020/01/ik-elton-john.html .

Meer recensies van Anneke Visser