Verrassend en vernieuwend mooi

AnnemiekeVloemans 17 november 2019
Via een vriendin werd ik geattendeerd op Desalnietbemind. Het boek leest als een trein en de taal is erg mooi, maar niet gekunsteld. Martha's echtgenoot valt plotseling weg, een leven stopt onverwacht en is niet af. Martha ontdekt schriften in zijn werkruimte en dat is het begin van een bijzondere zoektocht naar de waarheid..of is het de werkelijkheid. Kan de werkelijkheid de waarheid verdragen. Desalnietbemind is een erg spannend boek waardoor je zou vergeten dat het een roman is waarin de wezenlijke vragen over de liefde worden gesteld. Wat is waar, wat niet, houd je samen een illusie in stand en maakt dat gelukkig? Een van de recensenten schreef dat het enige probleem met deze roman is dat je door het spannende karakter ervan langs de mooie beschouwingen en inzichten dreigt te scheren. Zeer aanbevelenswaardig dit mooie boek. Hoop dat deze mysterieuze Annabel Jonk meer gaat schrijven.