RoboRangers!

AnniekW 18 augustus 2020
Het boek Chip & Bos RoboRangers is een zeer grappig en spannend boek. Het boek gaat over robots, een onderwerp dat heel toepasselijk is bij deze tijd en vooral de toekomst!

De cover van het boek is erg kleurrijk en valt daardoor ook meteen op! Daarnaast staan Chip en Bos op de cover die in het verhaal terug komen. Chip en Bos gaan namelijk een avontuur aan met robots om Essenstad te redden. Ondanks dat het boek eruit springt door zijn felle kleuren, was ik nog niet heel enthousiast over het boek. De tekeningen spraken mij namelijk niet aan, maar nadat ik de eerste bladzijde zag was ik al snel nieuwsgierig. Naast de normale tekst komen er ook stripverhaaltjes in voor, wat voor afwisseling zorgt. Dit vond ik dan ook wel een toppunt aan het boek. Deze stripverhaaltjes zijn namelijk erg leuk voor kinderen die niet heel veel van lezen houden, door de afwisseling en plaatjes wordt het boek een stuk leuker.
Naast de stripverhaaltjes komen er ook zeer leuke grapjes in het boek voor, dit zorgt voor veel plezier tijdens het lezen.
Een minpuntje van het boek vind ik toch wel de tekeningen, vooral de tekeningen in het boek mochten van mij wel wat meer kleur bevatten.
Ondanks dit kleine minpuntje, is dit boek zeker een aanrader om eens een keer te lezen. Daarnaast is dit boek ook erg geschikt voor in de boekenkast op school!