Indrukwekkend

Astrid 30 maart 2024
Na het lezen van Wodka & ranja, het eerste boek van Yvonne Sonke over de twee zusjes Jasmijn en Imke, kon ik niet anders dan direct doorlezen in dit indrukwekkende vervolg.
Het sluit naadloos aan op Wodka & ranja en het is wel verstandig om die eerst te lezen voordat je deze leest. Beide boeken zijn zeer indringend geschreven. Simpel, door de ogen van een kind gezien, en juist daardoor raakt het de goede snaar. Wat de gevolgen van alcohol verslaving doet met kinderen wordt pijnlijk duidelijk. Ook geeft het een goed kijkje in het reilen en zeilen van een kindertehuis in de jaren zeventig.
Deze beide boeken zullen me nog lang bij blijven en ik kijk reikhalzend uit naar het derde boek van Yvonne. Ik wil weten hoe het de meisjes verder vergaat.

Meer recensies van Astrid