Aanrader

B1972 19 augustus 2022
Van ziel tot ziel.
De kunst van helpende en helende gesprekken.
Geschreven door Thomas Moore.

Ik wilde dit boek graag lezen omdat ik nieuwsgierig was naar de kunst van helpende en helende gesprekken. En dan niet als professionele hulpverlener, maar gewoon als ‘leek’, als persoon die handelt vanuit het gevoel van het hart.
De omslag van het boek vind ik prachtig gekozen, er straalt een bepaalde rust vanuit.
Mijn eerste indruk van het boek was meteen goed en deze is ook na het lezen goed gebleven.
De schrijfstijl van Thomas Moore is erg prettig om te lezen. Hij beschrijft ervaringen van zichzelf en is erg geïnspireerd door de Zwitserse psychiater en psycholoog Carl Gustav Jung.
Thomas Moore benoemt mooie voorbeelden in het boek met duidelijke en mooie uitleg erbij. Erg prettig dat hij schrijft in duidelijke taal en geen lastige termen gebruikt. Daardoor blijft de aandacht voor wat hij schrijft.
Mooi om te lezen hoe hij ook stil staat bij het luisteren van mensen die niet als professionele hulpverlener werken maar gewoon vanuit het hart werken. Ik als leek heb zeker dingen geleerd uit het boek die ik in het dagelijks leven kan gaan toepassen.
Erg inspirerend vind ik dat aan het eind van ieder hoofdstuk afgesloten wordt met een gedicht. Dit gedicht gaat over het hoofdstuk wat net is gelezen.
Verder vind ik het einde van het boek ook erg inspirerend en krachtig. Het boek eindigt namelijk met inspirerende richtlijnen voor vrienden die vrienden willen bijstaan.
Ik zou dit boek zeker aanraden aan mensen die zich wat meer willen verdiepen in het voeren van gesprekken. Ik vind dit boek ook zeer toegankelijk en nuttig voor de mensen die werken vanuit het hart en niet als professionele hulpverlener werken.
Thomas Moore heeft mij zeker geïnspireerd.

Meer recensies van B1972