In één adem...

Cursor 12 oktober 2019
Het verlangen dit boek te willen lezen begint al bij de uitnodigende sfeer die de cover uitstraalt: zonnig, een tikje Azië, flair. Het boek ligt prettig in de hand en er is voor een fijn leesbaar lettertype gekozen.
Na een kleine opmaat in de tijd word je meegenomen in het verleden van Kim. Je leest hoe zij als klein meisje er al naar verlangt moeder te worden, later op zoek gaat naar de ware, een passie ontwikkelt voor Indonesië en zich in allerlei bochten wringt om onder ingewikkelde omstandigheden moeder te worden.De hoofdstukken lezen als pareltjes. Die van haar vroege jeugd geven herkenning en nemen je mee in de fantasiewereld van Kim waar eigenzinnigheid haar niet vreemd is. Wat nu als blijkt dat Kim niet de Indonesische prins op het paard tegen het lijf loopt met wie ze kan trouwen en kinderen krijgen? Komt haar kinderwens in het gedrang? Ik kan je verklappen; ze wordt moeder van een bijzonder kind. Maar hoe lukt dat haar? Hoe trotseert ze de obstakels die ze tegen komt? In 'Onderweg naar jou' lees je het meeslepende, zeer luchtig en humoristisch geschreven verhaal van een jonge vrouw die het open minded met de liefde van haar leven over een andere boeg gooit.