Hilarisch, romantisch boek

Cupofbooksnl 07 september 2020
Alex Claremont-Diaz is de zoon van de eerste vrouwelijke president van de Verenigde Staten. Als hij op de bruiloft van de Engelse kroonprins Philip, zijn jongere broer; Prins Henry, tegen het lijf loopt verloopt dat niet zo lekker. Alex heeft namelijk een hekel aan hem en samen belanden ze in de bruidstaart van het kersverse echtpaar. Wanneer dit naar buiten komt in de media wordt Alex gedwongen om een paar dagen met Henry door te brengen om de schade tussen de twee landen te beperken. Hoe beter de twee elkaar leren kennen, hoe meer ze met elkaar gemeen hebben. Er ontstaat een vriendschap tussen de twee waar meer komt kijken dan alleen vriendschap. Wat als hun relatie uitlekt naar de media, zijn ze daar tegen bestand?

Rood, wit en koningsblauw is een hilarisch en romantisch boek waar je even een duik neemt in de wereld van de Royals!

De personages in dit boek zijn fantastisch, één voor één zijn ze goed uitgewerkt. Alex is een fijn personage, hij is recht voor zijn raap, charismatisch en hilarisch. Hij weet wat hij wilt en daar is hij duidelijk in. Ik heb meerdere keren gelachen om zijn uitspraken. De vriendschap met zijn zus June en vriendin Nora vind ik mooi uitgewerkt, met z’n drieën vormen ze een heerlijk drietal. Omdat ze veel samen zijn leer je niet alleen Alex beter kennen maar ook June en Nora. Ook Henry is een fijn personage, een stuk rustiger dan Alex. Voor de buitenwereld heeft hij een streng masker maar van binnen is het een lieve jongen. Ieder heeft zijn eigen interesses en karakter, niemand lijkt echt op elkaar en dat vind ik erg leuk! Ook de groei van Alex en Henry is mooi beschreven, hier word veel aandacht aanbesteed.

Het verhaal is geschreven vanuit de 3e persoon en vooral vanuit de omgeving van Alex. Dit vond ik eigenlijk wel jammer, ik had ook graag vanuit Henry willen lezen en vooral willen weten wat op sommige momenten door hem heen gaat. De schrijfstijl van Casey leest fijn weg; het is vlot geschreven en er zit een goede dosis humor in verwerkt. Ze weet de omgeving goed te omschrijven, je waant je even in het Witte Huis. Wat ik wat minder vind is het “politieke” gedeelte, dit vind ik erg langdradig en het voelt alsof je telkens hetzelfde leest. Ik weet dat het politieke bij dit boek hoort, Alex is natuurlijk presidentszoon, maar het trekt mij totaal niet. Met tegenzin heb ik mij door de politieke stukken moeten wroeten. Dit zorgde ervoor dat ik het boek af en toe heb moeten wegleggen en er veel langer over heb gedaan dan normaal gesproken. Wat voor mij ook een minpunt is zijn de lange hoofdstukken. Ik lees graag van hoofdstuk tot hoofdstuk voordat ik een boek aan de kant leg. Omdat de hoofdstukken in dit boek best lang zijn en het niet altijd duidelijk was wanneer er een tijdsprong werd gemaakt vond ik dit best lastig.

Ondanks dat heb ik wel genoten van het boek, het verhaal van Alex en Henry is er één waarbij je weg kan zwijmelen! Hoewel ik mij echt door sommige stukken moest vechten, vloog ik daarentegen weer door de andere stukken. Hou jij van politiek, royals en romantiek? Dan is dit zeker een aanrader voor jou!

Meer recensies van Cupofbooksnl