Uitstekend onderbouwde biografie van de niet meer zo jonge.....enfin Brusselmans

Bert van Brakel 17 november 2019
Dit boek stond al lang op mijn verlanglijstje en zie 2 jaar na verschijnen, ligt het al (als ramsj) te koop voor slechts Eur 7,90. Een lachertje natuurlijk voor zo'n prachtige biografie, die gaat over de veelschrijver Herman Brusselmans, woonachtig te Gent, België.
Tevens lag in diezelfde boekhandel ook voor dezelfde prijs het 75e boek van de zojuist genoemde auteur met de titel "Hij schreef te weinig boeken". te koop. Ook die heb ik natuurlijk meteen aangeschaft, want ook die stond op mijn "uitgestelde lijst van nog aan te schaffen boeken."
Uit de titel van dit (ongetwijfeld!) meesterwerk kan de kenner van zijn werk (het werk van Herman dus) opmaken dat voor Brusselmans het schrijven van boeken één van de belangrijkste dingen in zijn leven is. En wellicht ook voor het onze dus.
Zijn fans zijn het met die titel eens en vergeven het hem onmiddellijk. De mening van de rabiate tegenstanders van de auteur is volkomen oninteressant maar toch raad ik deze bevolkingsgroep aan deze biografie van a tot z te lezen, opdat zij meer begrip krijgen voor deze auteur en zodoende meer inzicht verkrijgen in hun eigen onwetendheid.

Na het lezen van dit juweeltje van een biografie, kreeg ik onmiddellijk zin om alle boeken van Herman weer te gaan herlezen, hetgeen ik waarschijnlijk ook ga doen, maar eerst ga ik natuurlijk "Hij schreef te weinig boeken" letter voor letter tot me laten komen.

Lang Leve Brusselmans!

Meer recensies van Bert van Brakel