Bob-173 20 februari 2006
Over het algemeen is Hayder's Tokio een vrij goed boek, jammer genoeg moet je enorm lang wachten voor er echte spanning, die normaal een fundamenteel element is voor thrillers, optreedt. Zeer betreurenswaardig, des te meer omdat Hayder zeker een topper is op het gebied van spanning en zo dus een verkeerd beeld schept voor de lezer die niet makkelijk volhoudt. Vogelman, ook van haar hand, had ik al gelezen en dat is een van de redenen waarom ik mezelf er toe kon brengen om ook Tokio volledig te doorworstelen, jammer genoeg vond ik het aanvankelijk een traag, zelfs een saai boek. Gelukkig slaagt ze erin om naarmate het verhaal vordert, de spanning op te bouwen... maar de climax blijft uit. Reken daar dan nog bij dat het einde zo vreselijk voorspelbaar en snel gaat, dan kun je al stellen dat het een erg moeilijk boek is voor een lezer met niet veel ervaring in het thriller-of detectivegenre.

Meer recensies van Bob-173