Bob-173 21 maart 2006
Een goed opgebouwd boek, met feiten over de extravagante Mathilde Willink. Vreemd zijn echter een paar feiten:
1) Mathilde had maar liefst drie hemelbedden. In het boek wisselen die nog eens van aantal. Lezen we het ene moment nog hemelbed, zijn dat er al snel twee geworden.
2) Mathilde heette tijdens haar dood officieel niet meer Willink, maar bijna zelfs Mulder. Ze is begraven onder haar meisjesnaam, Den Doelder. Dat had Ross moeten vermelden. Sylvia is mevrouw Willink.
3) Het kastje had Mathilde niet, dat was van haar partner Vittali. Ze bewaarde haar pistool in haar nachtkastje.
4) Waar is Mathilde's metgezellin Kabul?
5) We vernemen veel te weinig van Fong Leng.
Het is een uiterst goed boek en een aanrader, maar baseer er niet je Mathilde kennis op! Aanrader voor hen die alles over Mathilde willen weten: Mathilde Willink door Joop van Loon. Als leesboek (ook als lesboek in enige mate) is dit een uiterst geschikt manuscript. Puik werk, meneer Ross!
P.S. Ik ben bezig met een onderzoek aangaande Mathilde. Willen geïntresseerden mij toevoegen op msn op illuminatemysoul@hotmail.com?

Meer recensies van Bob-173