Zoektocht naar het paradijs

Bookg33kgirl 04 april 2016
Het boek begint met een proloog waarin de schrijfster uitleg geeft hoe haar zoektocht naar een mythisch plek tot stand gekomen is. je volgt de schrijfter tijdens haar zoektocht naar haar geluk en naar het paradijs. Ik had af en toe moeite met het lezen omdat ik geen volwassen boeken gewent ben.
Het boek begint met een verslag van dag tot dag waarbij ze verteld wat haar die dag is overkomen. Ik vind het een mooie insteek want ik lees niet veel boeken waarbij er een dagboekvorm word aangehouden.

De schrijfster omschrijft haar omgeving uitgebreid en geeft informatie over de verschillende culturen, geschiedenis en leefgewoontes van de mensen die ze tegen komt. Wat erg leuk was omdat je meer leert en geschiedenis is nooit saai ( in mijn ogen). er zitten mooie lessen in waarvan je zeker wat kunt leren voor al als een jong volwassenen.

Het boek was misschien iets te hoog gegrepen voor mij omdat ik nog geen volwassen boeken lees. De woorden waren af en toe lastig te begrijpen maar met door lezen kwam ik er al snel uit. De schrijfstijl is daarom ook makkelijker te lezen omdat het zo uitgebreid is en je snel antwoorden vind op de vragen die krijgt tijdens het lezen.

Ik vond het een lastig maar leuk boek. Ik denk niet dat ik snel nog zo’n boek op zal rapen maar het is het zeker waard om dit boek te lezen.

Meer recensies van Bookg33kgirl